Friday, September 19, 2008

Zilele Bucurestiului

Prima atestare documentara a Bucurestiului dateaza din 20 septembrie 1459 si este un act prin care domnitorul Vlad Tepes confirma o donatie facuta unor boieri. Stabilirea resedintei domnesti la Bucuresti in perioada domnitorului Vlad Tepes, a avut un rol determinant in evolutia ulterioara a asezarii. Astfel, din secolul al XV-lea se inregistreaza o dublare a suprafetei orasului. Apar cartiere noi ocupate de mestesugari. In zona numita azi Sf. Gheorghe erau cuptoarele mesterilor fierari, la Piata Unirii - Zona Coltea erau cuptoarele mesterilor olari, iar pe malurile Dambovitei se stabilesc tabacarii. In partea de nord a Curtii Domnesti se stabilesc negustorii, cojocarii, croitorii. Principalul vad comercial si mestesugaresc devine “Ulita Mare”, strada Lipscani de azi, atestata documentar din 5 iunie 1589.
Maine sarbatorim deci 549 de ani de cand ne numim oficial bucuresteni iar weekend-ul asta e plin de tot felul de manifestari si evenimente: parada de trasuri, parada costume de epoca, fanfara, piese de teatru in aer liber - toate in centrul istoric, concert Costel Busuioc la BNR, spectacol de circ in Parcul Unirii, teatru de papusi, spectacol apă şi foc in parcul Izvor, proiectii pe Casa Poporului (UrbanART), focuri de artificii, concerte, petreceri si multe altele.

Desfasuratorul complet al evenimentului il gasiti [aici]

3 comments:

  1. Anonymous10:28 AM

    Imi place ca depui efort cateodata ca sa iti scrii articolele cat mai complet, colorat, interesant si amuzant:)

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:59 AM

    concertul lui margineanu pe scena rotunda si concertul ala pe strada al tarafului de la universitate au fost dupa parerea mea cele mai tari chestii.din ce am vazut eu prin oras pe acolo

    ReplyDelete
  3. @jalane knowledge is power

    ReplyDelete