Thursday, September 16, 2010

COW-BOY DOG de N. Nobilescu

Cati dintre voi aveti (sau ati avut) revista asta acasa? Cred ca destul de multi! Nu degeaba cred ca asta e cam cea mai de succes revista de benzi desenate de pe meleaguri mioritice. Publicata in 1990, a avut o calitate grafica deosebita si un tiraj de 200.000 de exemplare ceea ce inseamna foarte mult, dupa toate standardele!

"N. Nobilescu debuteaza în 1952 când, soldat fiind, publică prima sa caricatură în ziarul CONSTRUCTORUL al şantierului „Canalul Dunăre-Marea Neagră”. Urmează numeroase alte caricaturi în ziarul DOBROGEA NOUĂ din Constanţa dar şi în revista URZICA din capitală.

În 1957 este absolvent al Institutului de Arte Plastice din Bucureşti iar din 1966 devine membru al Uniunii Artiştilor Plastici ( de-a lungul carierei sale artistice a semnat coperte şi ilustraţii la aproape 500 de cărţi).

Între 1966-1972 realizează scenografia la 5 filme documentare regizate de Aurel Miheleş.În 1990 înfiinţează ART STUDIO, unul din primele SRL-uri din România şi mai apoi PUBLIART STUDIO, firme de publicitate. Între 1990-1992 editează împreună cu Nell Cobar revista MIHAELA. În anii 1999-2002 desenează pentru Poşta Română mai multe serii de mărci poştale."

sursa: Dictionarul Benzii Desenate din Romania,
Dodo Nita & Virgil Tomulet,
editura MJM
Craiova, 2005

14 comments:

  1. DA!
    Unul dintre cele mai tare Comic-uri publicate in Romana, EVER.
    Pacat ca nu a continuat :(

    ReplyDelete
  2. moaaa, ce mai citeam/priveam d-astea. super tari.

    ReplyDelete
  3. Cred ca o mai a pe undeva prin casa ... am sa o caut zilele astea.

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:55 PM

    Parca mai era una numita Filonul de aur. Frumoase amintiri

    ReplyDelete
  5. elisa1:05 AM

    ooooo, DAAA!!!
    mi-a zis mama ca mi-o cumpara doar daca citesc nu stiu ce carte.. needless to say, am stat cu orele si-am citit cartea respectiva in cateva ore :-))
    Cowboy Dog RULES!

    ReplyDelete
  6. elisa1:08 AM

    mda, prea multe repetari de "ore" in post-ul anterior, sa-mi fie cu iertare, sunt batrana si obosita :-)

    ReplyDelete
  7. si eu am primit-o tot ca un fel de recompens! si cumva au reusit ai mei sa-mi cumpere fiecare cate un exemplar in aceeasi zi!

    si chiar e o revista reusita din toate punctele de vdere

    ReplyDelete
  8. OMG, am uitat complet de ea... cred ca a fost prima mea carte de BD...notastalgie frate

    ReplyDelete
  9. olahus7:39 AM

    auziti, dar nu era si o revista cu ninja dupa in anii aia? Si una cu un gascan, ceva?

    ReplyDelete
  10. hmmm cu ninja nu stiu... dar aia cu gascanu' o am si o s-o pun pe blog in curand ;)

    ReplyDelete
  11. Anonymous8:51 PM

    salut. Ma numesc Suzana. Adresa mea de e-mail este me.suzana@gmail.com

    Te rog frumos, daca ai cumva scanata toata revista cow-boy dog, te rog din suflet sa-mi trimiti pe email. Am iubit tare mult revista asta. E prima revista pe care am citit-o cu placere cand eram mica. Multumesc frumos.

    ReplyDelete
  12. din pacate nu o pot scana pentru ca e format prea mare... DAAAAAR voi face poze la fiecare pagina si o sa pun si pe blog. asa ca fii pe faza :)

    ReplyDelete
  13. Traian7:04 PM

    Cred ca la ninja Hanji te referi.Azi am aflat in sfarsit cum se chema revista cu cainele cowboy.Acum pare logic dar nu tineam minte decat niste imagini.Oare se mai gaseste pe undeva de cumparat?

    ReplyDelete
  14. cu putin noroc mai gasesti revista pe la anticariate sau targuri de vechituri

    ReplyDelete